Alla inlägg under februari 2009

Av Anna - 28 februari 2009 18:12

Igår var jag på en av de finaste konserterna jag varit på i hela mitt liv. Håkan Hellström spelade på Conventum i Örebro, och det var alldeles alldeles underbart. Det var så bra att det inte går att sätta ord på det. Det var magiskt helt enkelt. Ett minne jag kommer ha för livet. Och till Kajsa: jag är väldigt glad att jag har dig att dela detta minne med.


Idag är det dags för sista deltävlingen i melodifestivalen. Spännande spännande! Självklart blir det därför en melodifestivallåt en dag som denna. Här har ni kanske min absoluta favorit, i alla fall en utav dem, bland samtliga melodifestivalbidrag som någonsin funnits: "Som en vind" med Edin-Ådahl. Bandet består av två brödrapar: Bertil & Lasse Edin och Simon & Frank Ådahl. Låten vann den svenska uttagningen år 1990. Som en parentes kan nämnas att Frank Ådahl, (den blonda killen som sjunger först), gjorde rösten till den vuxna Simba i Lejonkungen.


Lyssna till låten här:


Av Anna - 27 februari 2009 12:04

Ikväll ska jag på en konsert med Håkan Hellström i Örebro. Ni som följt min blogg vet att jag älskar hans musik, så konserten är som ni säkert förstår väldigt efterlängtad.


Dagens låt är inte helt otippat en Håkan-låt. "Gårdakvarnar och skit" heter den.

 

Lyssna här:


Av Anna - 26 februari 2009 19:07

Idag är dagens låt "We didn't start the fire" med Billy Joel. Låten kom 1989 och låg etta på Billboardlistan under detta år.


Lyssna här:


Av Anna - 25 februari 2009 14:24

Dagens låt är "Oh, Pretty Woman" med Roy Orbison från 1964.


Lyssna här:


Av Anna - 24 februari 2009 19:37


Igår hann jag inte med någon låt, men nu finns det en måndagslåt här nedan. Jag spenderade gårdagen på Örebros äventyrsbad, och när jag kom hem tittade jag på Oscarsgalan som jag spelat in från natten till igår. Det var en väldigt bra gala tyckte jag. Den var väldigt välgjord, rolig och höll ett bra tempo; fastän den var 3 ½ timme lång så blev den aldrig långtråkig. Absolut sötast var japanen som vann pris för bästa animerade kortfilm. Kolla in tacktalet här:


http://www.youtube.com/watch?v=6K4Y8b1tHIE 



Dagens låt är "You can't stop the beat" från musikalfilmen Hairspray från 2007 (originalfilmen kom 1988). De som sjunger är Nikki Blonsky, Zac Efron, Amanda Bynes, Elijah Kelley, John Travolta och Queen Latifah.

 

Lyssna här:


  

Av Anna - 23 februari 2009 18:57

Dagens låt är "I want to break free" med Queen från 1984.


Lyssna här:


Av Anna - 22 februari 2009 19:19


Gårdagens deltävling i melodifestivalen var den klart svagaste hittills. Det fanns inte en enda riktigt bra låt. Jag hoppas på bättre låtar till sista deltävlingen nästa vecka. Av de låtar jag hört hittills är Alcazar fortfarande mina favoriter. Vem/vilka är dina? Lite roligt sammanträffande var det ju att "Dansa i neon" framfördes som pausnummer, samma låt som jag valde till dagens låt igår.


Dagens låt är "Return to innocence" med Enigma.


Lyssna här:


Av Anna - 21 februari 2009 18:57


Idag är det dags för deltävling nummer 3 i melodifestivalen, och därför blir det som vanligt en melodifestivallåt idag. Jag tycker det är så väldigt roligt att se alla gamla bidrag; höra låtarna och se vilka frisyrer, kläder och smink de hade. Denna vecka blir det "Dansa i neon" med Lena Philipsson som blir dagens melodifestivallåt. Den deltog i 1987 års melodifestival och kom på femte plats. Vann gjorde Lotta Engberg med "Fyra bugg och en coca-cola".


Lyssna här:


Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Under 13 år
 13-16 år
 17-20 år
 21-25 år
 26-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Över 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards