Alla inlägg under september 2008

Av Anna - 30 september 2008 18:12


Dagens låt är "Ruby Tuesday" med Rod Stewart. I original gjordes denna låt av Rolling Stones under senare delen av 60-talet, men jag gillar Stewarts version bättre.


Lyssna här:



Av Anna - 29 september 2008 15:12


Nu är jag tillbaka efter fyra intensiva, men otroligt roliga, dagar på Bokmässan i Göteborg. Det har varit många spännande och givande seminarier, roliga möten med författare och förebilder, många nyinköpta böcker och galet mycket folk (som alltid på mässan). Bokmässan är bland det absolut roligaste jag vet på hela året och jag ser redan fram emot nästa år!


Nu till dagens låt som idag är "Baba O'Riley" med The Who. Lyssna här:



Av Anna - 28 september 2008 12:33


Söndagen bjuder på Madonnas "Like a prayer".


Tack för att ni läser bloggen och tack till alla er som kommenterar! Det är alltid lika roligt. Hoppas att ni får en bra helg, det planerar i alla fall jag att ha, och något annat som jag planerar är att vara tillbaka med bloggandet på måndag. Så håll utkik!



Av Anna - 27 september 2008 12:05


Denna vecka är det Beatles med "Can't buy me love" som får förgylla lördagen.


Lyssna här:



Av Anna - 26 september 2008 11:54


Fredagens låt blir "Vienna" med Ultravox.


Lyssna här:



Av Anna - 25 september 2008 11:42


Imorgon åker jag till Bokmässan i Göteborg (Woho! Som jag längtat), och jag kommer inte hem förrän på söndag kväll. Därför lägger jag redan nu ut låtar för dessa fyra dagar som jag blir borta.


Torsdagens låt blir "Baby Love" med The Supremes. Lyssna här:



Av Anna - 24 september 2008 11:18


Dagens låt är "Glory of love" med Peter Cetera. Han var tidigare sångare och basist i gruppen Chicago. "Glory of love" är även med i filmen "Karate Kid II" som kom på 80-talet.


Lyssna här:



Av Anna - 23 september 2008 22:34


Dagens låt är "Hold the line" med Toto, och lyssna, det gör du här:



Skapa flashcards