Alla inlägg under december 2008

Av Anna - 31 december 2008 13:37


Tyvärr är jag fortfarande sjuk, men jag måste ju bara lägga ut årets sista låt: "The Millenium Prayer" med Cliff Richard. Det är en variant av "Auld Lang Syne", vilken ofta sjungs vid tolvslaget på nyårsafton i flera engelsktalande länder.


Jag vill säga tack för att ni läser min blogg, det gör mig jätteglad. Hoppas att ni fortsätter följa den även nästa år. Och sedan vill jag även önska er ett riktigt

Gott Nytt År!



Av Anna - 30 december 2008 13:20


Hej allihop!



Som ni kanske märkt har jag inte lagt ut låtar för de senaste dagarna, och det beror på att jag blivit sjuk och helt enkelt inte orkat så mycket mer än att bara vila i sängen. Jag lovar att återkomma så fort jag känner mig bättre, då kommer jag lägga ut låtar för alla de dagar jag missat. Hoppas ni förstår!



Ha en fin dag!


/Anna



Uppdatering 2/1 - 09:

Säga vad man vill om denna låt, men man blir glad av den! Åtminstone blir jag det. Därför får den vara dagens låt denna tisdag.


Lyssna till "Inget stoppar oss nu" med Black Jack:



Av Anna - 29 december 2008 13:15


Måndagens låt blir vackra "Gothenburg" med Maia Hirasawa.


Lyssna här:



Av Anna - 28 december 2008 13:10


Dagens låt är "On and On" med Agnes Carlsson. När jag hör den här låten vill jag bara dansa. Det är en riktig danslåt helt enkelt.


Lyssna här:



Av Anna - 27 december 2008 18:07


Dagens låt heter "True Colors" och framförs av Cyndi Lauper. En väldigt vacker låt som just nu är med i en väldigt fin reklamfilm för Björn Borg. Vill du se den kan du klicka här nedan:


http://www.youtube.com/watch?v=nOO7fGoKY_I


Och vill ni lyssna till hela låten kan ni klicka på videoklippet här nedan:



Av Anna - 26 december 2008 15:32


Idag är det Annandag jul, den sista dagen på julen och också den sista dagen för jultemat här på bloggen. Men ni kan vara lugna, jag kommer fortsätta presentera en ny låt varje dag, redan imorgon kan ni hitta ett nytt låttips, så kika in då ;)


Den sista jullåten för denna gång blir "Have Yourself a Merry Little Christmas" med Frank Sinatra. Lyssna här nedan.



Av Anna - 25 december 2008 23:41


Hej på er allihop!


Hoppas att er jul har varit, och fortfarande är, jättemysig och att ni ätit god mat, fått fina klappar och kanske snö? Här hade vi ingen snö, men idag hade vi i alla fall frost! Alltid något.


Även idag bjuder jag er på en jullåt, och idag blir det "Driving home for Christmas" med Chris Rea.


Lyssna här:



Av Anna - 24 december 2008 13:55


Eftersom jag inte kommer sitta vid datorn imorgon lägger jag redan nu ut låten för julafton: "Julen är här" med Sissel Kyrkjebø & Tommy Körberg. Det är en utav mina absoluta favoriter bland jullåtarna, och titeln är ju väldigt passande till imorgon ;)


Jag önskar er alla en riktigt God Jul! Ta hand om er och era nära och kära, och njut av denna tid.



Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Under 13 år
 13-16 år
 17-20 år
 21-25 år
 26-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Över 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards