Alla inlägg under juli 2008

Av Anna - 31 juli 2008 17:02


När jag var liten fick min lillebror en mini-keyboard i present, och förutom att man kunde spela på den (vilket ju var en himla tur), så fanns det även knappar med färdiginspelade melodier som man kunde lyssna på. En utav dem var ett stycke ur "Let it be" med Beatles, och jag kunde trycka på den där knappen om och om igen för att få höra den melodin. Jag tyckte att den var så himla bra, och idag är det just denna melodi som är dagens låt.


Lyssna till "Let it be" här:



Av Anna - 30 juli 2008 16:24


Dagens låt är "Wind of change" med Scorpions.


Lyssna här:



Av Anna - 29 juli 2008 17:45


Dagens låt är den vackra "Balladen om herr Fredrik Åkare och den söta fröken Cecilia Lind" med Cornelis Vreeswijk.


Lyssna:



Av Anna - 28 juli 2008 15:43


Jag brukar inte vara så förtjust i den här sortens musik, dvs. pop gjord för radio som framförs av någon ung kille som alla tjejer skriker efter (som EMD, Måns Zelmerlöw, m.fl.) Men jag måste säga att jag blir glad varje gång jag hör den här låten på radion. Jag börjar jobba halv 7 på morgonen, så när jag sitter där i bilen ännu en arbetsdag, trött och omotiverad, och jag hör den låten komma på radion, så sprider sig en glad känsla inom mig och låten lyfter dagen på något sätt. Så därför är "Feelgood" med Ola Svensson dagens låt.


Lyssna här:



Av Anna - 27 juli 2008 16:58


Idag är det "Seasons of love" ur musikalen Rent som är dagens låt. Videon som jag har valt är musikvideon från filmatiseringen av musikalen.


Lyssna här:



Av Anna - 26 juli 2008 21:47


Ikväll är det en underbart ljum sommarkväll, och vad kan då passa bättre än en riktig sommarlåt? "Så skimrande var aldrig havet" med Marie Fredriksson är dagens låt.


Lyssna här:



Av Anna - 25 juli 2008 17:57


Vill börja med att svara på kommentarerna jag fått:


Nilla: Jag håller absolut med dig, "Calleth you, Cometh I" är en av de bästa låtar The Ark gjort. Versionen du skickade var väldigt fin och den tål att tipsas om. Så för er som inte hört denna version, som var med i ett utav tv-personligheten Grynets program, kan jag rekommendera er att lyssna här: http://www.youtube.com/watch?v=vg1B-7hj4vs

(Grynet är för övrigt helt fantastisk om ni frågar mig).


Malinpalin: Ja, Ola Rapace är het som få ;)


Tusen tack för att ni kommenterar, det är alltid lika roligt!


Nu till dagens låt. Idag är det Mikael Wiehes "Flickan och kråkan" som får stå i centrum, men versionen jag valt sjungs av Sofia Karlsson, som gör en oerhört bra version av denna fina låt.


Lyssna här:



Av Anna - 24 juli 2008 20:51


Dagens låt är "Calleth you, Cometh I" med The Ark.


Lyssna här:



Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Under 13 år
 13-16 år
 17-20 år
 21-25 år
 26-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Över 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards