Alla inlägg under november 2008

Av Anna - 30 november 2008 11:41


Idag är det första advent, Hurra säger jag! Jag älskar allt som har med julen att göra och jag älskar hela december och tiden fram till jul. Glögg, pepparkakor, lussekatter, tända ljus, julgran, julkalender, och för att inte förglömma: snö!


Och något annat som jag älskar med julen är julmusik. Det finns så otroligt många bra jullåtar. Så därför, kära bloggläsare, kommer jag från och med idag att bjuda er på en jullåt, varje dag fram till Annandag jul! Och först ut är "All I want for Christmas is you" med Mariah Carey.  


Lyssna här:



Av Anna - 29 november 2008 12:23


Kollade på Idol igår, då Johan Palm sjöng denna låt. Mitt under sitt framträdande sätter han sig framför en tjej i publiken, varpå hon blir helt hysterisk, så till den milda grad att hon bara skriker rätt ut och knappt kan andas. Hon gråter sig igenom hela Johans framträdande, och när Peter Jihde sedan tar upp henne på scenen kan hon nätt och jämnt få ur sig vad hon heter. Det ser ut som att hon ska få andningsstopp vilken sekund som helst. När man såg detta påminns man av att ALLT kan hända i direktsändning! Det var så otroligt roligt att se henne, hur fantastiskt glad hon blev. Jag har själv haft stora idoler och träffat några av dem, och känslan efteråt har varit obeskrivlig, men jag har dock aldrig varit i närheten av att bli så hysterisk som denna tjej. Jag tycker att det var väldigt roligt att se henne glädjas så otroligt, man kunde verkligen förstå hur mycket det betydde för henne. Johan gjorde nog henne glad för minst ett år framåt.


Ni som missade detta, klicka här nedan:

http://www.youtube.com/watch?v=rymhnMt5kJE

 

Dagens låt är alltså ”Free Fallin' ” i original med Tom Petty. Lyssna här nedan.

 

Ps. Imorgon är det första advent, och från och med imorgon kommer det också vara massor av julstämning på bloggen, så glöm inte att kika in! :)



Av Anna - 28 november 2008 14:07


Idag blir det punk! "Staten och kapitalet" med Ebba Grön är dagens låt. Låten skrevs från början av proggruppen Blå Tåget, men då hette låten "Den ena handen vet vad den andra gör", och framfördes i en betydligt lugnare version.


Vill ni lyssna till Blå Tågets version av låten kan ni klicka här:

http://www.youtube.com/watch?v=sTAvm_Fk09M


Ebba Gröns version finner ni här nedan:



Av Anna - 27 november 2008 10:56


Igår hann jag tyvärr inte med någon låt, men nu är detta fixat och det finns det en onsdagslåt att lyssna till här nedan.


Idag är det dock torsdag och dagens låt är "Higher and higher" med Jackie Wilson, från andra hälften av 60-talet.


Lyssna här:



Av Anna - 26 november 2008 10:28


Onsdagslåten denna vecka är "It takes two" med Tina Turner & Rod Stewart.


Lyssna här:



Av Anna - 25 november 2008 21:29


Dagens låt är "Walk on the Wild Side" med Lou Reed. Låten, som kom i början på 70-talet, är producerad av David Bowie. Texten beskriver personer som var knutna till konstnären Andy Warhols studio och i videon nedan kan ni se bilder på personerna, som exempelvis Candy Darling och Jackie Curtis.


Lyssna och titta här:



Av Anna - 24 november 2008 21:43


Det här är en utav årets absolut bästa låtar om ni frågar mig. "Viva La Vida" heter den, och bandet heter Coldplay.


Lyssna här:



Av Anna - 23 november 2008 13:38


Det här känns som en riktig söndagslåt: en lugn och vacker ballad. Låten är nästan 70 år gammal (!), den skrevs nämligen till musikalfilmen "Trollkarlen från Oz" som hade premiär 1939.


Lyssna till "Somewhere over the rainbow" med Judy Garland här nedan:



Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Under 13 år
 13-16 år
 17-20 år
 21-25 år
 26-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Över 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards