Alla inlägg under maj 2008

Av Anna - 31 maj 2008 00:02


Jag vill börja med att tacka  "Liljeholmsbron" för den fina kommentaren, det gjorde mig jätteglad! Fortsätt gärna kommentera, det är verkligen jätteroligt när ni delar med er av era tankar.


Dagens låt är ”Blame it on the boogie” med Jackson Five. Det är en låt som jag alltid blir på gott humör av, och sådana låtar behöver vi alla. Så till alla er som behöver lite uppmuntran, varsågod, här är en av mina må-bra-låtar:

http://www.youtube.com/watch?v=vjW1iq4IO2k

Av Anna - 30 maj 2008 16:50


Fredagens låt blir "I'm Yours" med Jason Mraz. Jag brukar inte vara ett stort fan av Rix Fm hits i vanliga fall, men denna låt är helt underbar och har ett härligt gung i sig. Jag blir glad varje gång jag hör den. Den blir absolut en favorit i sommar.


Lyssna på I'm yours med Jason Mraz här:

http://www.youtube.com/watch?v=EkHTsc9PU2A

Av Anna - 29 maj 2008 19:15


Torsdagens låt är "Clamour for Glamour" med The Ark. Varför? För att The Ark är en fantastisk grupp och denna låt är ren energi.


I behov av ny energi? Lyssna:

http://www.youtube.com/watch?v=X5e2baDD7OQ

Av Anna - 28 maj 2008 18:45


Onsdagens låt får bli "Come give me love" med Ted Gärdestad. Ted och Kenneth Gärdestad gjorde tillsammans många fina låtar, och denna tillhör en av mina absoluta favoriter. Det är en sådan otroligt underbar låt med en fantastiskt fin text:


Kom ge mig solen

Kom ge mig hav

Kom ge mig orden vi lever av

Kom ge mig kroppen

Kom ge mig allt som du har och jag ska stanna kvar


Lyssna själv på:

http://www.youtube.com/watch?v=L7MmMY4yydk






Av Anna - 27 maj 2008 17:02


Håkan Hellström är en utav mina absoluta favoritartister, jag fullkomligt Älskar hans musik, så ni kan räkna med att hans låtar kommer att dyka upp här som dagens låt då och då. Denna dag är det Brännö Serenad som får stå i fokus. Det är en oerhört vacker låt, med många finurliga låtrader, precis som i många andra av Håkans texter. Se till exempel på denna rad: "Häll ut havet ända bort till horisonten". Bara Håkan kan skriva något sådant.

Lyssna och njut:


http://www.youtube.com/watch?v=JymIlYJxC80



Inspirationstips: Såhär fint kan man göra med en textrad man tycker om. Denna otroligt fina väska fick jag av min kära vän Ingrid (se bilden nedan) i födelsedagspresent. Hon har sytt väskan själv och texten (Häll ut havet ända bort till horistonten) har hon maskinbroderat.

Av Anna - 26 maj 2008 21:32


Dagens låt är "Kokomo" med The Beach Boys, för att den får mig att tänka på min underbara vän Malin (se bilden här nedan) samt för att det är en riktigt härlig låt.


Lyssna in låten på YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=gSzPoqWpadA




Tidigare månad - Senare månad

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Under 13 år
 13-16 år
 17-20 år
 21-25 år
 26-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Över 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards