Alla inlägg den 23 juni 2009

Av Anna - 23 juni 2009 21:23


Idag var det Allsångspremiär! Såg ni? Allsång är verkligen sommar för mig. I augusti 2006 var jag och min vän Kajsa (på bilden ovan) på avslutningsprogrammet för det året. Vi kom dit tio i sju på morgonen och var med när de öppnade grindarna till Skansen. Vi sprang upp mot scenen för att få så bra platser som möjligt, och vi lyckades få en bänk som vi slog oss ned på. Där satt vi sen hela dagen tills det att direktsändningen började. Jag minns att det var så varmt den dagen, att det var som ett hav av paraplyer bland publiken som väntade. Detta eftersom folk använde dem för att skydda sig från den stekande solen (så även vi). Det var en väldigt speciell stämning när sändningen satte igång, och ännu mer den halvtimme efter programmet avslutats, när artisterna kör några extranummer. Särskilt eftersom det var sista programmet för sommaren. Det är verkligen ett sommarminne jag kommer bära med mig hela livet, och det känns verkligen roligt att få ha varit där och upplevt det live åtminstone en gång.


Och vilken låt kan passa bättre en dag som denna än "Stockholm i mitt hjärta" med Lasse Berghagen? Ingen skulle jag tippa på, så därför är det den som är dagens låt idag.


Lyssna här:


Skapa flashcards