Alla inlägg under februari 2009

Av Anna - 12 februari 2009 18:52

 Dagens låt är "What's love got to do with it" med Tina Turner. Det finns en film från 1993, med samma namn som låten, som handlar om Tina Turners liv. Om hennes barndom, karriär och om hennes äktenskap med Ike Turner, som misshandlade henne.


Lyssna till låten här:


Av Anna - 11 februari 2009 18:27


Dagens låt är "(You Make Me Feel Like) A Natural Woman" med Aretha Franklin från andra hälften av 60-talet.


Lyssna här:


Av Anna - 10 februari 2009 20:05

Dagens låt är "Don't you (forget about me)" med Simple Minds. Låten är med på soundtracket till filmen "The Breakfast Club" från mitten på 80-talet.


Lyssna här:


Av Anna - 9 februari 2009 18:46

Måndagens låt är "Neverending story" med Limahl. Låten var ledmotiv till den första av de tre filmerna i serien "The Neverending Story" (på svenska "Den oändliga historien") från 1984. När jag var liten älskade jag dessa filmer och minns att jag tyckte att de var jättespännande. Nu har jag inte sett dem på många, många år, men det vore kul att se dem igen nu när jag är äldre för att se vad jag tycker om dem. Man brukar ju ganska ofta inte ha samma uppfattning om saker och ting nu som när man var liten.


Lyssna till låten här:


Av Anna - 8 februari 2009 17:33

Alcazar var överlägset bäst igår tycker jag, blev väldigt glad att de gick vidare till Globen. I övrigt tyckte jag att det var ett svagt startfält, men det känns som det brukar vara så, att första deltävlingen är sådär, men att nivån blir bättre i de resterande deltävlingarna. Hoppas på fler bra låtar till nästa vecka. Vilken låt var er favorit?


Dagens låt är "Det finaste någon kan få" med en artist som kommer medverka i deltävling nummer 3, nämligen Molly Sandén. Denna låt är från 2006.


Lyssna här:


Av Anna - 7 februari 2009 17:00


Idag är det dags! Melodifestivalen börjar och det ska bli så himla roligt! Dagens låt måste ju bara vara en schlagerlåt en dag som denna, och det blir "Bara hon älskar mig" med Blond. Den vann festivalen 1997. Jag var 9 år och jag minns att detta var min favorit i startfältet, och att jag blev så glad när den vann.


Lyssna till denna schlagerdänga här:


Av Anna - 6 februari 2009 18:52


Imorgon börjar melodifestivalen - som jag längtat! Jag är ett stort fan och läser artiklar och bloggar om artisterna, låtarna osv. Jag kan lova att det kommer märkas på bloggen imorgon att det är festivaldags :)


Idag är det "Don't get me wrong" med The Pretenders, från andra hälften av 80-talet, som är dagens låt.


Lyssna här:


Av Anna - 5 februari 2009 19:26


Dagens låt är "Dover Calais" med Style. Låten var med i 1986 års melodifestival. Kolla in denna video, var inte 80-talet helt underbart eller vad?! Se bara på frisyrerna! Undra hur folk skulle reagera idag om jag kom gåendes med Gigi Hamiltons frisyr på stan? ;)


Lyssna till låten här:


Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Under 13 år
 13-16 år
 17-20 år
 21-25 år
 26-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Över 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards