Alla inlägg under januari 2009

Av Anna - 7 januari 2009 18:58

Dagens låt heter "Videoliv" och gruppen som framför den heter Noice. Noice var otroligt populära under början av 80-talet och sångaren Hasse Carlsson var stor flickfavorit. Han gick dock tragiskt bort år 2002, då han smittats av Hepatit C (se inlägget 11 december).  När jag gick i 8:an eller 9:an upptäckte jag Noice och det blev snabbt mitt absoluta favoritband. Idag tillhör de inte längre mina stora favoriter, men jag blir lite nostalgisk när jag lyssnar till deras musik.


Lyssna till bandet här nedan:


Av Anna - 6 januari 2009 17:51

Hej allihop!


Idag är det den mycket vackra "The Power of Love" med Frankie Goes to Hollywood som är dagens låt.


Lyssna här:


Av Anna - 5 januari 2009 19:04

Dagens låt är "Flashdance... What A Feeling". Låten kommer från filmen Flashdance och Irene Cara, som sjunger låten, har bland annat medverkat som skådespelare i filmen Fame. Hon spelade rollkaraktären Coco och sjöng ledmotivet även till denna film.


Lyssna till låten här nedan.


Av Anna - 4 januari 2009 12:45

Idag blir det rock! "Heaven's on fire" med KISS är dagens låt.


Lyssna här:


Av Anna - 3 januari 2009 12:29

Såhär i början av det nya året är det många som sammanfattar det gångna året på sina bloggar. Jag tänkte att jag skulle göra något liknande genom att delge er vilka jag anser var de bästa låtarna som kom 2008.


Årets bästa utländska låt var enligt mig "Viva la vida" med Coldplay. Bästa svenska låt var "För en lång lång tid" med Håkan Hellström och andraplatsen går till Markus Krunegård med "Jag är en vampyr".


Vilka var era favoriter 2008?


Idag är det "Låt kärleken slå rot" med underbara Ted Gärdestad som är dagens låt. Denna låt kom i början på 80-talet.


Lyssna här:


Av Anna - 2 januari 2009 14:09

Nu är jag tillbaka och som ni kanske märkt har jag lagt ut låtar för de dagar jag missat, så nu har ni fyra nya låtar att lyssna på, och här kommer även en femte: "The Logical Song" med Supertramp.


Lyssna här:


Av Anna - 1 januari 2009 13:28

Årets första låt blir passande nog "New Year's Day" med U2. Originalvideon från 1982 spelades in, tro det eller ej, i Sälen(!). Tyvärr fann jag inte denna video på YouTube, så ni får nöja er med ett liveframträdande från 2005 i Chicago.


Lyssna här:


Ovido - Quiz & Flashcards