Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Anna - 20 januari 2009 17:59

Dagens låt är "Black Night" med Deep Purple från 1970. Jag hörde gitarristen Ritchie Blackmore, en utav världens mest kända gitarrister, spela live när han uppträdde med sitt nuvarande band Blackmore's Night i Göteborg i maj förra året. Att gå på konserter är bland det bästa jag vet, och det kan vara väldigt roligt att se band/artister som man aldrig sett tidigare. Jag tänkte att jag skulle dela med mig av mina absoluta favoritkonserter för er:



Gyllene Tider i Rottneros park i Sunne, sommaren 2004:

För att jag avgudade detta band under denna tid. Jag kunde varenda textrad i sömnen och jag stod på andra raden och skrek med i varenda låt. Det var som en hitkavalkad utan dess like och jag var helt fantastisk lycklig efteråt.



U2 på Ullevi i Göteborg, sommaren 2005:

För att det var så otroligt häftigt att se ett så stort band som U2 uppträda i verkligheten. Jag hade upptäckt detta band i januari samma år, och tyckte att de var fantastiskt bra. När jag fick höra att de skulle komma till Sverige på sin turné, var jag bara tvungen att gå. Jag och pappa åkte dit, och det kändes oerhört mäktigt att vara stå i publiken på ett slutsålt Ullevi, med över 50 000 körande fans, där ett utav världens största och bästa band stod på scenen. En upplevelse jag alltid kommer minnas.



Håkan Hellström på Nöjesfabriken i Karlstad, hösten 2008:

Jag hade tidigare samma år redan varit på två Håkan-konserter. Den första var i Scandinavium i april, och det var alldeles magiskt. Det var speciellt eftersom det var min första Håkan-konsert och jag minns att jag kollade på klockan efter två timmar och blev helt chockad, då det kändes som att konserten hade pågått i en halvtimme. Utan överdrift. Andra konserten var på festivalen "Putte i Parken" i Karlskoga i augusti. Även denna konsert var underbar (förutom en del jobbigt folk runt om). Men den tredje Håkan-konserten var den absolut bästa av de tre. Utan tvekan. Det var alltså i oktober och jag stod på första raden. FÖRSTA RADEN. Jag trodde aldrig jag skulle få uppleva det, att stå längst fram på en Håkan-konsert. Det var så nära att det var overkligt. Rent musikaliskt tror jag att Scandinaviumspelningen var den bästa. Håkan är alltid bra, men i april hade han inte spelat live på över ett halvår, och det säger sig självt att man har mer energi då, än om man spelat live flera månader i streck. Dessutom hade han under denna konsert sin största publik någonsin, vilket måste varit en enorm kick. Men musikaliskt bättre eller ej, det kunde ändå inte slå konserten i oktober. Att få stå där, längst fram, hoppandes och sjungades med Håkan en halvmeter framför mig, det gjorde denna konsert utan tvekan till den allra bästa av de tre Håkan-konserterna jag varit på.



Vilket/vilka är de bästa konserter ni varit på?


Lyssna här till "Black Night" med Deep Purple här:


Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Under 13 år
 13-16 år
 17-20 år
 21-25 år
 26-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Över 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards