Alla inlägg under november 2008

Av Anna - 6 november 2008 10:28


Torsdagens låt är "Blue suede shoes" med Elvis Presley.


Lyssna här:



Av Anna - 5 november 2008 17:42


Det här är en Oerhört vacker låt. "Av längtan till dig" heter den, och den framförs av CajsaStina Åkerström.


Lyssna här:



Av Anna - 4 november 2008 16:57


Dagens låt är "The times they are a-changin' " med Bob Dylan. 2005 såg jag Dylan live i Löfbergs Lila Arena i Karlstad, och jag måste faktiskt säga att jag tycker att han var en extremt tråkig scenpersonlighet. Om jag inte minns fel sa han inte ett ord på hela konserten, inte ens tack till sina fans. När han gick ut från scenen vinkade han till publiken. Det var det enda. Personligen tycker jag att man som artist bör visa sin uppskattning till publiken betydligt mer än så. Det tjänar man på i längden. Jag tycker att det är mycket roligare att gå på en konsert där artisten/bandet har kontakt med publiken. Visar att de faktiskt ser publiken och också vill se den. Dylan kunde lika gärna stått själv i arenan och spelat. Publiken gav till honom, men jag tyckte inte att han gav inte tillbaka.


Nåväl, nu är det slutpratat om Dylan, för även om han är tråkig på scen så har han ju gjort en del bra låtar. Här är en utav dem:


"The times they are a-changin' "



Av Anna - 3 november 2008 16:51


Måndagens låt är "I say a little prayer" med Aretha Franklin. Jag tycker väldigt mycket om den här låten, den gör mig glad. I original gjordes låten av Dionne Warwick.  


Lyssna här:

Av Anna - 2 november 2008 16:55


Dagens låt är den mycket bra "You're the voice" med John Farnham.


Lyssna här:



Av Anna - 1 november 2008 23:00


Gårdagen kan sammanfattas med ett ord: Magiskt.


Jag var som jag skrev igår på Håkan Hellström, och jag och min vän Kajsa stod på första raden! FÖRSTA RADEN. Det var helt otroligt och det känns fortfarande som om jag drömt allting. Håkan var så nära att det kändes som om det inte var på riktigt. Att allt bara vara en dröm. Det blev mer fantastiskt än jag vågat hoppas på. Det var en konsert att minnas för livet. Kajsa - Tack för att du var med! Tack vare dig har jag någon att minnas denna underbara kväll tillsammans med.  


Nu till dagens låt. Idag är det "The time of my life" med Bill Medley och Jennifer Warnes. Den är med i "Dirty Dancing" och jag Älskar den filmen! Lyssna till låten här nedan.


Ps. Nu är det bara en enda månad kvar till första december, och jag kan redan nu avslöja att bloggen kommer få rejält med julstämning i december. Mer får ni veta om precis en månad, så det är bara att hålla utkik!



Ovido - Quiz & Flashcards