Alla inlägg under september 2008

Av Anna - 14 september 2008 18:32


Dagens låt är "Another day in paradise" med Phil Collins. En låt som handlar om alla de som är hemlösa. "It's just another day for you and me in paradise".


Lyssna:


Av Anna - 13 september 2008 19:06


Dagens låt är en ABBA-låt, dock är det inte ABBA som sjunger denna gång, utan Amanda Seyfried, det unga stjärnskottet från filmen "Mamma Mia!". Som jag skrivit förut älskar jag den filmen, man kan inte annat än le när man ser den! En riktig feelgood-film.


"Gimme Gimme Gimme (A Man After Midnight)". Lyssna här:



Av Anna - 12 september 2008 19:54


Dagens låt är "New York, New York" med Frank Sinatra. Jag tycker den har en sådan pampig och glammig känsla över sig, och det känns som en riktig fredagslåt.


Lyssna här:



Av Anna - 11 september 2008 10:49


"That's what friends are for" med Dionne Warwick & Friends (= Stevie Wonder, Elton John och Gladys Knight), är dagens låt. Låten spelades in i mitten på 80-talet, och intäkterna gick till aidsforskning.


Ta hand om era vänner, för sanna vänner är bland det allra finaste man någonsin kan ha. 







Av Anna - 10 september 2008 19:15


Den här låten tycker jag väldigt mycket om, så därför får den vara dagens låt idag.


"Dream Lover" - Bobby Darin. Lyssna:



Av Anna - 9 september 2008 10:08


Idag fyller min kära vän Kajsa 20 år (bilden ovan), och därför tillgängas dagens låt henne idag. Men vilken låt blir det?


Jo, både hon och jag är stora fans av Håkan Hellström, så vad passar bättre än en Håkan-låt? "Kärlek är ett brev skickat tusen gånger" är både en utav Kajsas och mina favoritlåtar med Håkan, och därför får denna vackra ballad bli dagens låt.


Så, STORT GRATTIS till dig Kajsa! Här får du en Håkan-låt som kan förgylla din födelsedag lite extra :)


Och till alla er andra rekommenderar jag starkt att lyssna till denna fina kärleksballad:



Av Anna - 8 september 2008 10:43


Dagens låt är den svenska klassikern "Sarah" med Mauro Scocco. Jag hade faktiskt inte sett videon till denna låt tills för några dagar sedan då jag letade upp den på YouTube. Lyssna och se här nedan:


(Ps. Lägg även märke till Thomas "Orup" Erikssons gästspel som moppepojke i denna musikvideo)



Av Anna - 7 september 2008 14:09


Dagens låt är "Only you" med den brittiska gruppen Flying Pickets. Låten gjordes i original av gruppen Yazoo, men personligen gillar jag denna version bättre. Flying Pickets sjunger låten a cappella, och använder alltså inga instrument.


Lyssna:



Ovido - Quiz & Flashcards