Alla inlägg under augusti 2008

Av Anna - 15 augusti 2008 17:47


"Devil's arcade" med Bruce Springsteen är dagens låt.


LYSSNA!



Av Anna - 14 augusti 2008 15:25


Dagens låt är "Stand by me" med Ben E. King, och den släpptes faktiskt som singel redan 1961. Men trots att den har ett antal år på nacken så håller den fortfarande och den har blivit en riktig klassiker.


Lyssna här:



Av Anna - 13 augusti 2008 15:03


Kents musik är för det mesta lite för deppig för min smak, men det finns några låtar som de har gjort som jag tycker är väldigt bra. Det här är en utav dem:


"Socker"





Av Anna - 12 augusti 2008 10:45


Igår var det biodags! Jag och min vän Kajsa gick och såg "Mamma Mia!". Det var en alldeles underbar feelgood-film och jag satt med ett enda stort leende på läpparna under de två timmar som filmen var. Om ni inte sett den, gör det! Den är rena rama lyckopillret som man bara vill se igen och igen och igen.


Dagens låt är, med tanke på gårdagens biobesök, inte helt otippat en ABBA-låt. "Dancing Queen" är en utav mina absoluta favoriter med detta fantastiska band, och du kan lyssna på den här:



Av Anna - 11 augusti 2008 11:31


Jag gråter väldigt sällan till filmer men en film som jag faktiskt gråtit till, flera gånger t.om, är "My girl", där Macauley Culkin gör ett underbar rollinsats som den lille pojken Thomas J.


Dagens låt är med i filmen "My girl" och heter också just precis det, "My girl". Bandet som framför låten heter The Temptations och du kan lyssna på den här:



 


Av Anna - 10 augusti 2008 14:33


Dagens låt är ännu en Madonna-klassiker, nämligen "True Blue".


Lyssna här:




Av Anna - 9 augusti 2008 12:17


Denna lördag är det "Första gången" med Magnus Uggla som är dagens låt. Det är en vacker låt med bra budskap som är värt att lyssna till.


Lyssna här:




Av Anna - 8 augusti 2008 18:58


Dagens låt är en låt med det fantastiska bandet Queen. Låten heter "Crazy little thing called love", och du lyssnar på den här:



Ovido - Quiz & Flashcards