Alla inlägg under juli 2008

Av Anna - 23 juli 2008 17:27


Jag vill börja med att tacka er som kommenterar, det är verkligen jätteroligt att läsa era tankar. Stort tack!


Dagens låt heter "Tibidabo" och bandet heter La Nana. Jag tror att de sjunger på franska och jag förstår i princip inte ett ord av vad de sjunger, men det låter väldigt fint och jag tycker mycket om musiken och rytmerna.


En liten parentes är att en utav medlemmarna i bandet är skådespelaren Ola Rapace, som bland annat medverkat i filmer som Wallander och Tusenbröder.


Lyssna här:

http://www.myspace.com/lananamusic (klicka på "Tibidabo").

Av Anna - 22 juli 2008 19:11


Den här låten behöver nog ingen närmare presentation, utan är välkänd för de allra flesta. "Forever young" med Alphaville är dagens låt.


Lyssna på den här:



Av Anna - 21 juli 2008 17:26


Dagens låt är "Wake me up before you go-go" med Wham!. Man kan inte bli annat än glad när man hör denna svängiga popdänga.


Lyssna:

http://www.youtube.com/watch?v=rZNAv7A6uKI&feature=related


Av Anna - 20 juli 2008 11:15


Dagens låt är "Inner smile" med Texas, och det är en riktig feelgood låt. Låten är med i filmen "Skruva den som Beckham", och när jag hör introt till den här låten blir jag alltid på bra humör.


Lyssna här:



Av Anna - 19 juli 2008 14:43


Madonna är en av världens mest etablerade artister, och hon levererar fortfarande låtar som blir stora hits. Personligen tycker jag bättre om hennes tidiga låtar, och det är precis en sådan som är dagens låt idag:


Material girl - Madonna



Av Anna - 18 juli 2008 17:41


Dagens låt är "Miles from here" med Kenny Rankin. I detta klipp spelas den i en utav mina favoritserier, nämligen Fame. Jag tycker mycket om melodin i den här låten.


Lyssna här:



Av Anna - 17 juli 2008 19:35


Det finns få saker som kan muntra upp så mycket som när man en deppig dag hör sin favoritlåt eller sin favoritartist på radion, i affären eller på dansgolvet.


Någon som alltid muntrar upp mig med sin musik är Håkan Hellström, och hans "Kom igen Lena!" är en låt fylld av energi som får mig att bara vilja studsa upp och ned och dansa runt runt runt.


Lyssna till detta energipiller här:



Av Anna - 16 juli 2008 19:42


Roxette har gjort många bra låtar som kommer att leva kvar länge, och det här är en av mina favoriter:


Fading like a flower - Roxette



Skapa flashcards