Alla inlägg under juni 2008

Av Anna - 6 juni 2008 11:09


Idag är det Sveriges nationaldag och solen skiner på de allra flesta håll i landet, och därför får en av de allra somrigaste sommarlåtarna representerna "Dagens låt" denna dag:


Öppna landskap - Ulf Lundell


Lyssna: http://www.youtube.com/watch?v=uuOUev9EgI8

Av Anna - 5 juni 2008 18:38


Dagens låt är "Spela för livet" med Sofia Karlsson. Det är en jättefin låt och texten andas livsglädje. Jag blir glad när jag hör den, och den ger mig massa sommarkänslor. Lyssna!


http://www.youtube.com/watch?v=Jylh41e_mLc

Av Anna - 4 juni 2008 16:48


Idag är en typisk Håkan-dag, och med det menar jag att jag behöver Håkans musik extra mycket idag, den muntrar helt enkelt upp mig.


Jag har valt En Midsommarnatts Dröm till att bli dagens låt. Håkan har gjort så Otroligt många bra låtar, det är helt ofattbart att en person kan åstadkomma SÅ många hits. Men han lyckas. Denna låt bara en av hans många, många fantastiska verk.


Lyssna:

http://www.youtube.com/watch?v=VSdIPxlED_U

Av Anna - 3 juni 2008 16:12


Queen är ett fantastiskt band med många otroligt bra låtar i bagaget.

Freddie Mercury var en av de mest begåvade sångare som någonsin levt här på jorden. Han var verkligen i en klass för sig och var en otroligt entertainer på scen.


"Hammer to fall" är en av mina Queen-favoriter, den har fantastiskt mycket energi i sig, den är ett rent energipiller helt enkelt.


Lyssna här:


Av Anna - 2 juni 2008 00:21


Måndagens låt ger mig en känsla av ljumma sommarnätter, och det är ”All night long” med Lionel Richie. Eftersom jag känner att dessa nätter äntligen börjar komma tillägnas denna låt den här dagen, samtidigt som jag håller tummarna för att den här sommaren kommer att bjuda på många underbara och ljumma sommarnätter.

Sugen på sommarnattskänslor? Lyssna här:

http://www.youtube.com/watch?v=3c7dONn9cNo


Av Anna - 1 juni 2008 00:08


Söndagens låt är ”Som stormen river”. Den är från 1986 och det är Susanne Alfvengren och Mikael Rickfors som gör en duett tillsammans. Låten är med i filmen ”Om kärlek” från 1987 med bland andra Sven Wollter i rollistan.

Detta är en oerhört vacker låt, och jag rekommenderar er alla att verkligen lyssna till denna fantastiska låt. Micke Rickfors har en alldeles unik och speciell röst som jag tycker väldigt, väldigt mycket om. Åh så vackert det låter. Lyssna och njut:


Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Under 13 år
 13-16 år
 17-20 år
 21-25 år
 26-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Över 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards